Deklaracja dostępności

Zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze naturoBank zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej naturobank.pl.

Data publikacji strony: 12/09/2023r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 15/07/2025r.

Stan dostępności cyfrowej: Ta strona internetowa jest zgodna z wytycznymi W3C WCAG 2.2.

Przygotowanie deklaracji dostępności:

  • Data sporządzenia deklaracji: 25 czerwiec 2025r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 15 lipiec 2025r.
Dostępność architektoniczna

Placówki naturoBanku

1.Wejście do budynków
Do budynków prowadzą główne wejścia. Drzwi jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe otwierają się manualnie lub automatycznie. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

2.Winda i dostępność do placówek naturoBanku
W 6 placówkach naturoBanku istnieje możliwość wjazdu dla osób niepełnosprawnych, żadna z placówek nie jest wyposażona windę.

3.Toalety
W wybranych lokalizacjach dostępne są toalety dla klientów, jest jedna toaleta przystosowana do osób niepełnosprawnych w Placówce Operacyjnej Centrali naturoBanku.

4.Parkowanie
W wybranych lokalizacjach dostępne są parkingi przed budynkami – brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.

5.Wejście z psem asystującym
Do placówek banku można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

6.Pętle indukcyjne
W budynkach nie ma zainstalowanej pętli indukcyjnej, a także brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.

7.Dostępność bankomatów
W wybranych lokalizacjach Klienci Banku mogą korzystać z bankomatów zlokalizowanych przy placówkach Banku. Bankomaty nie są wyposażone w obsługę dźwiękową.

8.Bezdotykowa obsługa
Przy placówce w Gorzkowicach oraz  Mniszkowie bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną

9.W naturoBanku można skorzystać łącznie z 14 bankomatów. Znajdują się w następujących lokalizacjach:

  • Placówka Operacyjna Centrali ul. Wojska Polskiego 141A
  • Oddział Gorzkowice ul. Rynek 29/1
  • Oddział Grabica Grabica 72
  • Filia w Moszczenicy ul. Piotrkowska 15a
  • Oddział Paradyż ul. Konecka 7
  • Filia Aleksandrów Aleksandrów 39A
  • Filia Mniszków ul. Piotrkowska 5
  • Filia Żarnów ul. Konecka 24
  • Oddział Rozprza ul. Rynek Piastowski 8
  • Filia Wola Krzysztoporska ul. Kościuszki 1A
  • Filia Dobryszyce ul. Szkolna 1
  • Oddział Szczerców pl. Św. Floriana
  • Oddział Wielgomłyny ul. Krzętowska 4
  • Filia Masłowice Masłowice 87

Dojazd do bankomatów dla osób niepełnosprawnych możliwy jest w placówkach: POC w Piotrkowie Trybunalskim, O/Gorzkowice, O/Grabica, Filia Moszczenica, Filia Mniszków, O/Rozprza, Filia Wola Krzysztoporska, Filia Dobryszyce, Filia Masłowice, O/Szczerców

10.Kontakt w przypadku problemów z dostępnością
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej lub jej elementów, prosimy o kontakt:

Skargi na brak dostępności

 Klient ma prawo złożyć do Banku skargę na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności przez produkt lub świadczoną usługę. Skargę należy złożyć do dowolnej placówki Banku.

Skarga powinna zawierać następujące informacje:

  • Imię i nazwisko Klienta,
  • Adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu (Klient może wskazać preferowany sposób kontaktu; w przypadku braku wskazania preferowanego sposobu kontaktu, Bank będzie kontaktował się z Klientem za pośrednictwem poczty elektronicznej lub dzwoniąc na wskazany numer telefonu)
  • Wskazanie produktu lub usługi, których dotyczy skarga,
  • Wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt lub usługa wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez Bank.

Jeśli skarga nie będzie spełniała powyżej wskazanych wymogów, Bank może pozostawić skargę bez rozpoznania.

Skarga może być złożona:

1)  na piśmie – osobiście w siedzibie Banku bądź dowolnej placówce albo wysłana przesyłką pocztową albo wysłana na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-23314-48963-HGDJE-22;

2)  ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w Banku;

3) w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej pod adresem e-mail wskazanym na stronie internetowej Banku.

Bank rozpatrzy skargę i udzieli odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, Bank może wydłużyć termin do rozpoznania skargi do 60 dni od dnia otrzymania skargi. W takim przypadku, w terminie 30 dni Bank powiadomi Klienta o przyczynie zwłoki i wskaże nowy termin rozpatrzenia skargi. Jeśli Bank nie dotrzyma powyższych terminów, skargę uważa się za rozpatrzoną zgodnie z żądaniem skarżącego. Bank zrealizuje żądanie skarżącego w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi.

W swojej odpowiedzi Bank udzieli Klientowi informację o wyniku rozpatrzenia skargi. Jeśli skarga nie została uwzględniona- Bank wskaże uzasadnienie faktyczne i prawne podjętej decyzji. Jeżeli natomiast skarga zostanie uwzględniona- Bank określi termin, nie dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia tej odpowiedzi, w którym żądanie skarżącego zostanie zrealizowane.

Jeśli skarga nie zostanie uwzględniona, Bank w swojej odpowiedzi zawsze również pouczenie o możliwości:

1) odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi, a także o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;

2) skorzystania z instytucji mediacji lub innego pozasądowego mechanizmu polubownego rozwiązywania sporów, jeżeli podmiot gospodarczy przewiduje takie możliwości;

3) złożenia zawiadomienia o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Placówki naturoBanku bez barier architektonicznych

POC w Piotrkowie Tryb.

POC w Piotrkowie Tryb.

O/Gorzkowice

O/Gorzkowice

Filia Moszczenica

Filia Moszczenica

O/Paradyż

O/Paradyż

Filia Mniszków

Filia Mniszków

Filia Wola Krzysztoporska

Filia Wola Krzysztoporska

Bankomaty naturoBanku bez barier architektonicznych

POC w Piotrkowie Tryb.

POC w Piotrkowie Tryb.

O/Rozprza

O/Rozprza

O/Grabica

O/Grabica

O/Gorzkowice

O/Gorzkowice

Filia Moszczenica

Filia Moszczenica

Filia Mniszków

Filia Mniszków

Filia Wola Krzysztoporska

Filia Wola Krzysztoporska

Filia Masłowice

Filia Masłowice

Filia Dobryszyce

Filia Dobryszyce

O/Szczerców

O/Szczerców

Placówki naturoBanku, do których można wejść z psem asystującym

POC w Piotrkowie Tryb.

POC w Piotrkowie Tryb.

O/Gorzkowice

O/Gorzkowice

O/Grabica

O/Grabica

O/Moszczenica

O/Moszczenica

Filia Moszczenica

Filia Moszczenica

O/Paradyż

O/Paradyż

Filia Aleksandrów

Filia Aleksandrów

Filia Mniszków

Filia Mniszków

Filia Błogie

Filia Błogie

Filia Żarnów

Filia Żarnów

O/Rozprza

O/Rozprza

Filia Wola Krzysztoporska

Filia Wola Krzysztoporska

Filia Dobryszyce

Filia Dobryszyce

O/Szczerców

O/Szczerców

O/Wielgomłyny

O/Wielgomłyny

Filia Masłowice

Filia Masłowice