Szanowni Państwo,

w trosce o wygodę naszych Klientów oraz dążąc do zapewnienia dostępu do stale rozszerzającej się oferty produktów i usług, z dniem 17.04.2023r. naturoBank planuje wprowadzić nowy system informatyczny. W ślad za tym, zmieni się również System Bankowości Internetowej.

Jesteśmy przekonani, że nowe rozwiązanie, to jeszcze większa wygoda obsługi, oszczędność czasu i pieniędzy.

To co pozostanie niezmienne, to najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Informujemy, iż główne prace techniczne w tym zakresie będą prowadzone w dniach 14.04.2023r. – 17.04.2023r.

W związku z powyższym, wykonywanie operacji w obecnym systemie będzie możliwe do godziny 12:00 w dniu 14.04.2023r.
Informujemy, iż dotychczasowy system będzie dostępny jeszcze przez 9 miesięcy (tylko w zakresie wglądu do historii operacji na rachunku).

Informujemy, że historia rachunku nie będzie widoczna w nowym systemie, jednak będzie możliwa do uzyskania w placówkach Banku w formie papierowej.

Informujemy, że w dniu 14.04.2023r. (piątek) wszystkie placówki Banku będą czynne do godziny 12:00.
Po tym czasie zostanie zapewniona obsługa w zakresie kart płatniczych, dlatego też zachęcamy do korzystania z bankomatów oraz do płatności bezgotówkowych w punktach usługowo-handlowych.

System Bankowości Internetowej w nowej odsłonie będzie dostępny pod adresem https://online.naturobank.pl od godz. 09:00 w dniu 17.04.2023 r. (poniedziałek).

Od tego momentu będzie również dostępna Aplikacja Mobilna na telefony komórkowe, zarówno dla systemu Android, jak i iOS.

Hasła do pierwszego logowania zostaną przesłane na Państwa telefony, po odpowiedzi na pytania weryfikujące tożsamość przy logowaniu.

IDENTYFIKATORY pozostaną bez zmian. Jeśli dysponujecie Państwo więcej niż jednym identyfikatorem istnieje możliwość połączenia wszystkich w jeden profil. Szczegóły dostępne u pracowników Banku.

Aktualne informacje będą w tym okresie udostępniane na naszej stronie internetowej www.naturobank.pl.
Zachęcamy do śledzenia aktualności.

Przepraszamy za niedogodności.
W przypadku jakichkolwiek pytań i wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji.

Przypominamy też o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa!

Logowanie powinno nastąpić dopiero po sprawdzeniu informacji o certyfikacie serwisu bankowości internetowej.

Urządzenie dostępowe i oprogramowanie:

  • Nie wolno korzystać z komputerów ogólnie dostępnych (np. w kawiarenkach internetowych).
  • Nie wolno korzystać z niezaufanych sieci komputerowych.
  • Zawsze używać aktualnego oprogramowania ochrony antywirusowej wraz z zaporą oraz aktualizować na bieżąco system operacyjny. Instalowanie i aktualizacja oprogramowania powinna odbywać się zawsze tylko ze sklepów z aplikacjami i z oficjalnych stron producentów. Prosimy nie pobierać oprogramowania z linków i innych nieznanych źródeł

Logowanie:

  • Zachowanie poufności danych do logowania. Identyfikator i hasło logowania przeznaczone są tylko dla jednej osoby. Nie wolno udostępniać identyfikatora i hasła logowania innym osobom. Przekazanie tych danych osobom trzecim naraża na ryzyko utraty pieniędzy zgromadzonych na rachunku.
  • Nie należy trzymać hasła logowania wraz z obiektem służącym do autoryzacji (np.: token, karta kryptograficzna) w jednym miejscu.
  • Kartę kryptograficzną po dokonaniu autoryzacji operacji należy usunąć z komputera.
  • Nie wolno zezwalać przeglądarce na zapisywanie identyfikatora i hasła.
  • Należy pamiętać o regularnej zmianie hasła, używając kombinacji dużych i małych liter, cyfr oraz znaku specjalnego.
  • Nie wolno logować się za pomocą adresu lub linku przesłanego w wiadomości e- mail – adres strony logowania należy wprowadzać samodzielnie lub korzystając z odpowiedniego linku wyłącznie na stronie banku.
  • Nie wolno podawać na stronie logowania innych danych niż identyfikator i hasło do logowania (logowanie nigdy nie wymaga podawania hasła jednorazowego, PIN-u karty, numeru telefonu, numeru PESEL, daty urodzenia itp.).
  • Nie wolno po zalogowaniu do systemu transakcyjnego odchodzić od komputera, a po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
  • Przed zalogowaniem należy sprawdzić, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane – powinna się pojawić kłódka na pasku przeglądarki.
  • Należy sprawdzić prawidłowość certyfikatu.

Autoryzacja operacji:

  • W trakcie autoryzacji operacji należy dokładnie zapoznać się z treścią przesłanej wiadomości SMS i upewnić się, czy treść wiadomości dotyczy właściwej operacji;
    dokładnie sprawdzić, czy w wiadomości SMS cyfry numeru rachunku, na który jest wysyłany przelew, zgadzają się z tymi, które widoczne są na ekranie komputera.
    Wiadomości e-mail i MMS:
  • Bank nigdy nie wysyła do klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych.
  • Bank nigdy nie wysyła wiadomości z prośbą o aktualizację danych.
  • Bank nigdy nie podaje w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych.
  • Wiadomości e-mail oraz MMS nieznanego pochodzenia mogą zawierać załączniki ze złośliwym oprogramowaniem, dlatego nie wolno ich otwierać i klikać na linki zawarte w takich wiadomościach. Linki mogą prowadzić do fałszywej strony, która ma wyłudzić dane do logowania.

Dziwne zachowanie na stronie powinno zawsze budzić u klienta czujność. Na przykład: długie oczekiwanie na zalogowanie, pojawiające się niestandardowo wyglądające pola, pojawiają się dodatkowe pola formularza do wprowadzenia dodatkowych danych, prośba o podanie hasła przy operacjach tego niewymagających.